Turkije, de verrassing - Reisverslag uit Safranbolu, Turkije van frytskje - WaarBenJij.nu Turkije, de verrassing - Reisverslag uit Safranbolu, Turkije van frytskje - WaarBenJij.nu

Turkije, de verrassing

Door: Webmaster

15 September 2006 | Turkije, Safranbolu

We hebben Istanbul achter ons gelaten. Wat een enorme stad! Er wonen zo`n 15 miljoen mensen en de stad strekt zich uit over niet minder dan 200 kilometer. We hebben er ons twee dagen vermaakt met `oude rommel` en hadden er nog wel twee weken kunnen blijven.

Nu zijn we in Safranbolu, een van de weinige plaatsen op de wereld waar het kostbare saffraan groeit. Het stadje is eeuwenoud en staat niet voor niets op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Men schat dat de eerste huizen hier rond 3000 voor Christus werden gebouwd.

Nu worden in de smalle straatjes souvenirs verkocht aan de voornamelijk Turkse toeristen. Wij zijn hier ook een beetje een bezienswaardigheid, zo lijkt het althans. Terwijl de kinderen ons aanstaren en continu `hello` roepen, verwonderen wij ons over de oudheid, over alle druiven en over de vijgen die hier op straat wegrotten.

Vanavond gaat onze nachtbus naar Trabzon, richting de Georgische grens. We vinden het jammer om Turkije nu al te verlaten, er is hier nog zo veel te zien en te doen. Zelfs zonder reisgids kunnen we heel veel opnoemen wat we zullen missen. Maar er is gelukkig ook nog heel veel onbekends om te ontdekken!

• 15 September 2006 - 16:58

Katja:

Dat klinkt allemaal al veel beter dan geannuleerde vliegtuigen!! Goede reis vannacht!

• 16 September 2006 - 00:06

Marijn:

Waarschijnlij zul je dit gevoel de rest van de vakantie behouden: er is nog veel te zien, en we moeten nu al weg. Vergeet niet er ligt ook vel moois voor jullie :) (verzin ik midden in de nacht) veel sterkte met de nachtbus en veel plezier en geniet van de volgende stad.

• 16 September 2006 - 09:19

Frieda:

Prettig om zo op de hoogte te worden gehouden. Mijn smsje van gisteren was geen succes geloof ik. Waarschijnlijk is de helft van het bericht voortijdig door mij gewist, sorry. Heel veel plezier samen Ben benieuwd naar het volgende verhaal van jullie. morgen is de fam. dag en Cristian heeft vandaag zijn vrijgezellenavond, grappig toch. Verder g.b. hier. Liefs, mama.

• 16 September 2006 - 12:38

Joran En Imma:

Veel plezier nog!

• 16 September 2006 - 21:05

Anoukiej:

heej Frytskje en Johan!! egt super dat we hier jullie verhalen kunnen volgen zeg!!:P ik wacht met smart op de volgende verhalen;)
    xxx Anoukiej